Alfabet biznesu. Złóż z liter swój sukces!

Alfabet biznesu to zbiór istotnych pojęć, które warto znać. Jeśli patrzymy na kondycję wielu firm widzimy, że jest nieciekawie. Powodem tego z pewnością jest duża konkurencja i podaż przewyższająca popyt. To sprawia, że niektórzy przedsiębiorcy załamują się, tracą motywację, zaciągają kredyty lub ogłaszają upadłość firmy. Pamiętajmy, że w kryzysie rodziło się wielu milionerów.

Nie każdy jednak ma żyłkę do interesów i uczy się prowadzenia biznesu jak dziecko alfabetu. Zdobytą wiedzę wdrażaj więc w życie — mówi Arkadiusz Malanowski.

Alfabet biznesu od A do Z

Alfabet biznesu warto znać, żeby móc budować skuteczne kampanie. Jak on brzmi? Dokładnie tak:

Alfabet biznesu

Alfabet od A do H

Ambicja – cel i dążenie do sukcesu to podstawa działania. Przedsiębiorcy muszą odczuwać głód sukcesu. Nie chodzi tu oczywiście o „chorą ambicję”, która może zaprowadzić każdego w ślepy zaułek. .

Biznesplan – podstawa funkcjonowania firmy. Rób systematycznie bilans zysków i strat.  

Czas – wykorzystaj na działanie. Nie marnuj go na podrabianie i naśladowanie konkurencji, ale ucz się od niej. Zawsze idź swoją wytyczoną wcześniej drogą.

Działanie – pracuj według wcześniej opracowanego planu, a unikniesz chaosu. Pracuj systematycznie i energicznie.

Etyka – prowadź firmę według obowiązujących zasad.  

Finansowanie – znajdź środki na prowadzenie działalności lub inwestora. Na subkoncie odkładaj pieniądze na kryzys, będziesz miał środki na pokrycie kosztów.

Gwarancja – zapewnij swoich klientów, że produkt/usługa jest najwyższej jakości. Dając gwarancję staniesz się wiarygodny.

Harmonogram – rozkład jazdy. Ułóż sobie plan i według niego pracuj.  

Alfabet biznesu od I do N

Impuls – jeśli przyjdzie Ci do głowy jakiś pomysł, przeanalizuj go. Może być strzałem w dziesiątkę.

Ja wszystko wiem – nigdy nie wypowiadaj takich słów. Słuchaj rad innych i unikaj pychy. Nie opieraj się tylko na sobie. Nawet najlepszy pływak może utonąć.

Klient – szanuj swoich odbiorców. Buduj bazę stałych klientów. Każdy jest ważny, bez względu na to ile Ci dał zarobić.

Luksusowy – nie musisz mieć kosztownego biura i drogiego samochodu, żeby prowadzić dochodową firmę.  Jeśli już musisz podjechać eleganckim „wozem” do klienta lub spodziewasz się wizyty ważnego kontrahenta, pożycz auto na ten czas. Mebli też nie musisz kupować, ale możesz wypożyczyć.     

Łatwy biznes – takie pojęcie nie istnieje. Może oczywiście trafić się okazja na zrobienie legalnego interesu, którą musisz wykorzystać w danym momencie. Pieniądze wówczas zainwestuj w biznes, który będziesz mógł prowadzić przez lata.

Motywacja – każdy dostaje „skrzydła” – jak firma się rozwija, są stali klienci i rosną zyski. Jednak każdy człowiek przechodzi kryzys w życiu. Zawsze najważniejsze to nie poddać się, podnieść się i odnaleźć utraconą motywację.

Nisza – jeśli uda Ci się znaleźć  lub wyprodukować produkt, którego nie ma rynku możesz zrobić „złoty interes”. Musisz jeszcze do niego przekonać klientów. Niszy można poszukać.

Alfabet biznesu od O do Z

Oferta – nie kopiuj, bądź oryginalny. Odpowiadaj na potrzeby klientów w swojej ofercie.

Promocja – nie sprzedasz towaru, jeśli nie wypromujesz produktu/usługi. Ludzie muszą się najpierw dowiedzieć, że masz to, czego potrzebują. Nie znaczy, że musisz wydawać tysiące złotych na reklamę. Pomysłów na tanią promocję marki czy firmy jest bardzo dużo.

Rozwój – bądź kreatywny i nie stój w miejscu. Zawsze stawiaj na rozwój firmy, nawet jeśli będzie w świetnej kondycji, w szczytowej formie.  

Strona internetowa – witryna internetowa to wizytówka firmy. Zrób taką stronę, która będzie odpowiadać na potrzeby użytkowników.

Team – zgrany zespół to podstawa każdej firmy. Pracownicy muszą czuć się częścią Twojego przedsiębiorstwa.

Umowa – zawsze przeczytaj, zanim podpiszesz. Nie zgadzaj się na wszystkie warunki kontraktu, żeby tylko sprzedać towar.  Nie zachowuj się jak desperat.

Wyniki – sprawdzaj nie tylko przychody, ale też koszty. Może się okazać, że niewiele zarobiłeś na sprzedaży. Jeśli w porę zrobisz analizę, zmniejszysz koszty lub podniesiesz cenę produktu/usługi.

XXXL – taka może być Twoja firma, jeśli tylko zechcesz. Wszystko zależy od Ciebie i działań, jakie podejmiesz.

Youtube (inne SoMe) –  zrób kilka filmów promujących markę lub firmę.

Zastój – każda firma ma chwile przestoju. Jeśli zrobisz wcześniej badanie rynku, przygotujesz się na tzw. sezon ogórkowy. Możesz wówczas wprowadzić produkt sezonowy lub zaplanować urlopy dla pracowników. Niektóre firmy wstrzymują produkcję i zamykają biura na okres 14 dni lub miesiąca, żeby zaoszczędzić na kosztach — dodaje Arkadiusz Malanowski autor epoka „Marketing dla początkującego Przedsiębiorcy”.


Autor: Aneta

Dodaj komentarz