Nagroda w biznesie – najlepsza reklama dla firmy

Firma kierująca się wartościami, mająca osiągnięcia w biznesie i imponujące przychody może liczyć na nagrodę. Jest ona dla przedsiębiorstwa nie tylko przyjemnym akcentem, ale też kształtuje jej wizerunek. Jak wybrać nagrodę, która będzie stanowiła wartość dla przedsiębiorstwa?

Najpopularniejszymi narzędziami promocji firmy są: reklama w mediach oraz obecność w sieci. Na dotarcie do odbiorców i sprzedaż wpływa wiele spraw, które wymagają specjalistycznej wiedzy z dziedziny marketingu. Nagrody są jednymi z nich, a im lepiej dobrane, tym są bardziej wartościowe. Warto mieć rękę na pulsie i śledzić pojawiające się plebiscyty, aby w odpowiednim momencie skutecznie wykorzystać ich potencjał w budowaniu wizerunku marki. Elegancka statuetka jest nie tylko wyróżnieniem dotychczasowej pracy, ale także krokiem w stronę zaprezentowania się jeszcze większemu gronu odbiorców. Poza największymi graczami, również jednoosobowe działalności gospodarcze i start-upy mogą wziąć udział w plebiscytach, które najczęściej oceniają innowacyjność, rozwój czy wpływ na lokalną społeczność. I wbrew pozorom wszystkie grupy mają takie same szanse wygranej.

Prowadzenie kilkuosobowej firmy lub przychody nieprzekraczające pewnego progu nie wykluczają z wyścigu o wygraną. Ogromną część polskiej gospodarki stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa – część z nich ma szanse przerodzić się w spółki wpływające na wygląd całej branży w kraju. Dlatego warto skorzystać z wszelkich form promocji, nawet jeśli dotychczas nie braliśmy ich pod uwagę. A gala wręczenia nagród to doskonałe forum do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, co jest ważne zwłaszcza dla sektora MSP, w którym takie znajomości stanowią szczególną wartość – mówi Maciej Gnyszka, założyciel Towarzystw Biznesowych, które w ramach odznaczenia wyjątkowych firm wręczają statuetki Pegazy Biznesu.

Ważne jest zastanowienie się, komu tak naprawdę ma zaimponować nasza nagroda i z czym się wiązać. Na wartość nagrody wpływa sam proces weryfikacji kandydatów, dlatego dobrze jest już na początku zawęzić wybór do tych plebiscytów, które prezentują wyraźne i niezmienne kryteria przyznawania wyróżnień. Często odbywa się to na podstawie formularzy, które następnie sprawdzane są przez jury złożone z ekspertów z zakresu zarządzania, marketingu i ekonomii. Choć wypełnianie złożonych wniosków może być czasochłonnym procesem, zdecydowanie warto poświęcić na to czas i nie kierować się jedynie kosztem i łatwością wzięcia udziału w konkursie. Odbiorcy doskonale orientują się w wartości każdego trofeum i wiedzą, co się za nim kryje.

Aby pokazać inwestorom, że firma odnotowuje stały i mierzalny wzrost, zdecydowanie lepiej jest przyjrzeć się nagrodom wręczanym za osiągnięcia biznesowe, a nie indywidualnym wyróżnieniom. Natomiast jeśli nagroda ma pomóc wzbudzić zaufanie klientów, powinna być szeroko znana również osobom niezwiązanym ze środowiskiem biznesowym, a sam organizator powinien w ramach współpracy zapewnić wsparcie PR i marketingowe zwycięzcy. Oczywiście takich odznaczeń jest na rynku zdecydowanie więcej, jednak dla każdej firmy są one wartościowe.

Uczestnictwo w plebiscycie to inwestycja, która pozwala w prosty sposób zaistnieć na rynku.Możemy stworzyć doskonały produkt, ale jeśli nikt o nim nie usłyszy, pozostaniemy w tyle. Dzięki wygranej zyskujemy podwójnie – z jednej strony przedstawiamy naszą firmę potencjalnym inwestorom i klientom, z drugiej możemy liczyć na dodatkową promocję ze strony organizatora, który chce pochwalić się odkryciem wartościowej firmy.
Dorota Zadroga

Dodaj komentarz