Czy warto otworzyć biznes osiedlowy?

Jeśli planujesz prowadzić osiedlowy biznes, to zrób analizę. Ustal ilu jest mieszkańców i ich zasobność portfela; konkurencję, a jeśli wcześniej był podobny sklep lub zakład, dowiedz się, z jakiego powodu zniknął z rynku. Dopiero kiedy zbierzesz wszystkie informacje, zacznij planować.

Ilość mieszkańców, a biznes osiedlowy

Mieszkańcy mają być Twoimi klientami w pierwszej kolejności. Zaprosisz też z okolicznych osiedli i centrum, ale będziesz opierał działalność głównie na swoich”. Wszystko zależy od branży i konkurencji. Najlepiej jak Twój sklep np.: piekarnia, ciastkarnia, spożywczy będzie jedynym punktem na osiedlu. Podobnie z usługami jak np.: szewstwo, krawiectwo, fryzjerstwo czy salon urody. Dla dwóch firm może być za ciasno. Asortyment dopasuj do grupy odbiorców. Musisz znać przyzwyczajenia przyszłych swoich klientów.

biznes osiedlowy

Jeśli chcesz otworzyć salon urody, sprawdź, czy mieszkańców stać na Twoje usługi i będą z nich korzystali. Jeśli tego nie zrobisz, zamkniesz zakład z powodu braku zainteresowania. Ciastka, pieczywo, artykuły spożywcze kupują wszyscy. Do krawcowej i fryzjerki też ludzie mają potrzebę zajrzeć, ale do kosmetyczki już niekoniecznie. Jeśli nawet korzystają, mają swoje sprawdzone zakłady usługowe, do których chodzą od dawna. Zanim przeniosą się do Ciebie, musisz mieć grono zadowolonych klientek.

Zasobność portfela

To kluczowy element w biznesie osiedlowym. Ludzi musi być stać na Twoje towary i usługi. Wprowadzając do cukierni drogie ciasto, możesz mieć problem ze sprzedażą. Cóż z tego, że jest najlepsze na świecie, jak nikt go nie kupi. Pomyśl najpierw jakim byliby zainteresowani. Może w pobliżu jest cukiernia, w której się zaopatrują. Sprawdź producenta, ceny i asortyment. Otwierając sklep mięsny, musisz mieć tańszy i droższy asortyment, proporcjonalnie do grupy odbiorców.

biznes osiedlowy

Był już taki sklep

Zbierz informacje, dlaczego już go nie ma. Może była to wina właściciela i obsługi; asortymentu, cen czy godzin otwarcia. Otwierasz sklep i masz okazję pozyskać klientów na nowo. Jeśli znasz powód, dlaczego nie przetrwały sklepy spożywcze na wybranym osiedlu, to wiesz, co zrobić, żeby odnieść sukces.

Zanim zaczniesz, przeanalizuj wszystko. Wiele biznesów już nie istnieje i to jest fakt, ale przecież osiedlowe sklepy, usługi i bary czy pizzerie świetnie sobie radzą. Spójrz oczami klienta. Twoim zadaniem jest zaspokoić jego potrzeby i sprawić, żeby Cię polecił. Nigdy nie rezygnuj przed czasem.

Autor: Aneta


Dodaj komentarz