Firma nie przynosi dochodów? Prowadzisz działalność i mimo wszelkich działań nie osiągasz planowanych zysków. Zastanawiasz się więc jaki jest tego powód, gdzie leży błąd. Szukasz pomocy, podpowiedzi, szkolisz się, by frustrację przekuć w zadowolenie.
Pociesz się, że w podobnej sytuacji było wielu przedsiębiorców, którzy dziś mają gigantyczne firmy. Oczywiście, wielu zaczynało, kiedy nie było Internetu, a ich produkty były niszowe. Oni byli nastawieni na sukces. Ciężko pracowali, przebijali się z produktami, znosili upokorzenia, kilkakrotnie bankrutowali i bywało, że nie mieli na czynsz. Nie poddawali się, szukali rozwiązań i działali. Wiedzieli czego chcą. Mieli parcie na sukces.
Spróbuj się wzorować na ludziach sukcesu. Nie myśl o tych, którym się nie udało, ale wzoruj się na ludziach, którym się powiodło. Upadłeś? Wstań i idź dalej! Przecież to nie jedyne potknięcie w życiu. Jakby ludzie szybko rezygnowali nie byłoby technologii, nadal ciosalibyśmy kamienie. Firma nie przynosi dochodów? Wdroż pewne rozwiązania, a zacznie!
Firma nie przynosi dochodów? Wyróżnij się na tle konkurencji!
Masz szansę wykazać się kreatywnością. Zobacz jak robią to gracze liczący się na rynku. Spróbuj się na nich wzorować. Oni mają dobrze opracowany marketing. Sprawdź jak się reklamują, w jaki sposób pozycjonują strony, jak wygląda ich fanpage czy instagram. Nadal stosują mailing. Nie zrezygnowali z tej formy, mimo swojej wysokiej pozycji na rynku. Z pewnością dostajesz maile z ich reklamą. Nie kasuj, zanim nie przeczytasz. Zobacz nagłówki przysyłanych wiadomości i zanotuj to, co ważne dla Ciebie, do promocji Twojej firmy.
Nie musisz wydawać tysięcy złotych na reklamę. Załóż bloga i wykorzystuj ich hasła reklamowe jako słowa kluczowe.
Nie musisz wydawać tysięcy złotych na reklamę. Załóż bloga i wykorzystuj ich hasła reklamowe jako słowa kluczowe.
Kopia biznesu
Naśladowanie konkurencji to nic złego. Wprowadź jednak coś innowacyjnego do swojego biznesu. Zobacz, co mógłbyś zrobić lepiej. Większość firmy obecnych na rynku od lat nie wprowadza żadnych zmian. Sądzą, że mają wyrobioną markę i wcale nie myślą, żeby coś poprawić. Dzięki temu nowe przedsiębiorstwa mają szansę zaistnieć i wypromować swoje produkty.
Klient jest najważniejszy
Pytaj swoich odbiorców czego oczekują ponadto co oferujesz. Daj im coś extra do zakupu. To może być gadżet, niedroga bombonierka, bon zniżkowy. Poproś ich o polecenia i podziękuj kuponem rabatowym.
Firma nie przynosi dochodów? Wykorzystuj wszystkie możliwości
Nie skupiaj się tylko na jednej formie dotarcia do odbiorców. Działaj na wielu frontach. Nie ograniczaj się tylko do promocji w Internecie. Skuteczna jest także reklama zewnętrzna.
Ludzie kupują korzyść, a produkt/usługa ma ją przynieść
Jeśli przekonasz klienta, że masz dla niego rozwiązanie problemu, coś, na czym zarobi, zawsze sprzedasz. Cena jest drugorzędną rzeczą. Nie musisz być nachalny i męczyć klienta. Czasami się to sprawdza, ale z reguły ludzie unikają natrętnych sprzedawców. Zanim więc połączysz się z klientem, zastanów się co mu powiedzieć, żeby Cię wysłuchał. Jeśli będziesz opowiadał o firmie, produkcie itd. to może przerwać rozmowę pod pretekstem braku czasu. Poprosi o ofertę na e-maila, która zginie pomiędzy innymi wiadomościami.
Wyobraź sobie, że sam odbierasz po kilka telefonów od handlowców, którzy chcą Ci sprzedać swoje produkty czy usługi. Czy każdego wysłuchujesz i rozważasz jego ofertę? Zawsze postaw się na miejscu klienta. Zadaj sobie pytanie: kiedy Ty skusiłbyś się na zakup? Jaka oferta Cię przekonuje? Będziesz wiedział, jak przedstawić propozycję zakupu odbiorcy lub umówić spotkanie.
Zadowolony klient
Klient zadowolony nie opuści Cię i poleci Twoją firmę. Musisz o niego dbać nie tylko w momencie zakupu. Stały klient to gwarancja sukcesu. Jak to mówią- daj klientowi coś za darmo, to za resztę sam zapłaci. Klient jest jak powietrze w balonie.
Kryzys nie musi być straszny
Masz problem okresowy, towar się nie sprzedaje, nowych klientów nie przybywa, a reklama nie działa…. Jeśli masz bazę stałych klientów, możesz do nich zadzwonić. Zaproponujesz im rabat, może towar w komis czy złożysz im ciekawą propozycję. Na zadowolonych klientów możesz liczyć nawet w trudnym dla firmy okresie.
Firma nie przynosi dochodów? Stwórz odpowiedni zespół
Jeśli budujesz zespół dobierz ludzi, którym się chce pracować. Muszą czuć, że są częścią firmy, a Tobie na nich zależy. To niezwykle motywuje do pracy. Odpowiednio ich też wynagradzaj. Oprócz prowizji wprowadź premie i nagrody. Reaguj na sygnały i słuchaj swoich pracowników.
Prowadząc firmę musisz mieć oczy i uszy otwarte. Czujność, kreatywność, pozytywne myślenie i strategia to podstawa sukcesu. Pozostaje jeszcze ciężka praca. Porażka zdarza się najlepszemu, więc nie przejmuj się. Jak to mówią „Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą, ale samo nic nie przychodzi” — mówi Arkadiusz Malanowski, autor e-booka »Marketing Początkującego Przedsiębiorcy«.
Jak tracisz motywację, czujesz, że uchodzi z Ciebie energia, wybierz się np. na wspinaczkę górską. Zrób coś, czego wcześniej nie robiłeś. Zbierz siły do działania, ale nie poddawaj się.
Autor: Aneta