Jak Cię widzą, tak Cię piszą – napisz się sam!
Możesz mieć najlepszy produkt i świadczyć najlepsze usługi, ale niewiele znaczą, gdy nikt o nich nie wie. Dobry artykuł jest niekiedy ważniejszą częścią reklamy, niż sama usługa bądź produkt, ponieważ to on idzie na pierwszy ogień. Dlatego musi być bezbłędny, chwytliwy, ciekawy i wpisywać się w pamięć, a także wyświetlać w sieci. Co jednak istotne, musi być zgodny z rzeczywistością. My wiemy, jak to zrobić, dlatego zdaj się na nas.
Wybierz Drogę 44, czyli właściwy kierunek do sukcesu Twojego przedsięwzięcia. Nasze teksty układamy pod grupę docelową, ale chcemy, by praktycznie każdy mógł z nich coś wynieść. Nadajemy im Twojego charakteru i wpisujemy w Twój wizerunek. Dbamy o to, by lubił Cię wujek Google, ale kochali odbiorcy.
Na podium jest tylko jeden wygrany
Różne firmy oraz osoby obiecują zajęcie pierwszego miejsca. My jednak wiemy, że wszyscy nie mogą być na szczycie, ale także wiemy, że nie to jest najważniejsze. Copywriter ma odpowiedzialną rolę – stworzyć treść, która zapadnie w pamięć. Internet pełen jest artykułów, które nie tylko nic nie wnoszą, ale również nie są w ogóle ciekawe.
Tworzenie tekstu możesz powierzyć specjalistom, ale możesz również samemu spróbować swoich sił i stworzyć po prostu poprawny oraz dobry tekst. Poniżej podpowiadamy jak to zrobić.
Skuteczny tekst
Jaki powinien być dobry tekst? Na to nie ma jednoznacznej rady, a wpływ na to ma wiele czynników. Sporo zależy od tego, jaki serwis prowadzisz.
Gdy jest to sklep, to opisy produktów/usług powinny być jasne, zwięzłe, skupione wokół tematu i dostarczać wszelkich informacji, których nabywca poszukuje.
Gdy prowadzisz fanpage w mediach społecznościowych, to treści powinny być kierowane do faktycznej grupy odbiorców. Muszą być zwięzłe, ciekawe, niekiedy merytoryczne oraz budować więź z odbiorcą. Bez tego ostatniego zginiesz w tłumie. Serio.
Gdy jest to blog, to każdy artykuł musi być pewną opowieścią (tzw. storytelling), ponieważ po to odwiedzają go odbiorcy, by czytać i lepiej poznawać. Od ludzi, dla ludzi. To w pewien sposób poradnik, stanowiący uzupełnienie wiedzy z pudełka produktu. Dlatego, że blog to miejsce, w którym możesz „poszaleć” słowem. I to właśnie ta forma buduje więź między autorem a odbiorcą, tylko musi być odpowiednio wykorzystana. A gdy jest to strona internetowa, to tekst musi być treściwy. Ma to być swoisty nokaut – wchodzisz i wiesz.
High Five! – Zasady tworzenia dobrych treści
Jak więc nietrudno zauważyć, tworzenie treści jest złożone, i nawet najlepszy tekst nigdy nie będzie uniwersalny. Jeśli chcesz, aby treść, którą zamieszczasz, przyniosła zamierzony skutek, musisz pamiętać o kilku prostych zasadach:
- Artykuł, czy slogan, musi wpasować się w całość koncepcji. To właśnie spójność sprawia, że dana treść odbierana jest właściwie, i nie naraża cię na śmieszność.
- Tekst ma za zadanie wychodzić naprzeciw czytelnikowi. Tym jest właśnie SEO czy pozycjonowanie, to wbicie się w tok myślenia czytelnika. Jednak nie chodzi tylko o ściągnięcie uwagi, chodzi przede wszystkim o to, aby pewne potrzeby czytelnika zaspokoić.
- Treść musi być ciekawa. Nikt nie lubi czytać czegoś, co się ciągnie jak przysłowiowe „flaki z olejem”. Nie oznacza to, że tekst musi być od razu krótki. Chodzi o to, by każde kolejne zdanie sprawiało, że chce się dany artykuł doczytać do końca.
- Nic na siłę. Niekiedy chcemy, żeby nasz artykuł od razu był na szczycie wyszukiwań oraz aby każdy artykuł był jak najmocniej naszpikowany treścią i frazami kluczowymi. Nie tędy droga. Rób swoje, z głową i umiarem. Tekst po prostu musi dać się czytać naturalnie.
- Cierpliwość i wytrwałość. Pozycjonowanie to nie tylko pojawianie się w listach wyszukiwarek, bo gdy algorytm się zmieni, to cała praca na nic. Pozycjonowanie to również, a może przede wszystkim, zapisanie się w głowach odbiorców. Dlatego, twórz cierpliwie, niech każdy tekst będzie wartościowy w informacje, a wtedy zyskasz wiernych czytelników.
Oczywiście zasad tworzenia tekstu jest więcej, jednak jeśli zastosujesz się do tych pięciu, to Twój artykuł będzie dobry. Powierz go specjalistom, a będzie najlepszy. Jeśli nie masz do tego głowy, czasu czy chęci, to zgłoś się do nas – przekonaj się, że Droga44, to właściwa droga w rozwoju Twojej firmy. Pozwól nam napisać swoją historię w sieci na nowo.
Autor: Arkadiusz Malanowski